GENER 2009

BAQUEIRA-BERET

Del 16 al 18 de gener de 2009

 

Eixida: dia 16 a les 15 hores

 

Preu per persona:

Habitació doble: 229€

 

Inclou autobús, allotjament i desdejuni, mitja pensió,

forfait dos dies d’esquí i assegurança de viatge

 

Hotel: BERET *** (Betren) amb piscina, és convenient

emportar-se el banyador.

Opcional: assegurança d’esquí 13€

Descompte xiquets: fins 11 anys 25€

fins 16 anys 15€

 

LA JORNADA. . .

 

El pasado fin de semana el club de esquí "La Vall" realizo su segundo viaje a la nieve siendo su destinación la ya conocida estación de Baqueira-Beret donde se desplazo un autobús, siendo la jornada del sábado espectacular iniciando el día con temperaturas de +1 a +7 que se llegaron alcanzar durante el día ya que hasta la 11 de la mañana el cielo estaba nuboso y a partir de esa hora ya salió el sol para todo el día, la calidad de la nieve era polvo y en perfectas condiciones con unos espesores que llegaban a los 2.25 mts.

 

La jornada del domingo fue de características iguales al sábado pero con las temperaturas un poco mas elevadas de +3 a +10 nublado hasta las 10.30hrs y resto del día sol calidad de la nieve polvo, es decir un fin de semana perfecto de esquí ya que la estación tampoco estaba llena de gente y los del club pudieron disfrutar a sus anchas volviendo todos súper contentos y agotados de tanto esquiar.

 

CONSELLS PRÀCTICS

NUTRICIÓ I ESQUÍ

 

1.1 TIPUS DE NUTRIENTS. COM ACONSEGUIR-LOS?

Abans d'analitzar l'alimentació més adequada per a l'esquiador, hem de

conéixer els tipus de nutrients que el nostre cos necessita, quins són, per a què ens

serveixen i com obtenir-los en la seua justa mesura:

* Aigua: és l'element més present en l’ésser humà (dos terços del nostre cos).

Es necessita per al transport de nutrients i com a mètode de refrigeració de

l'organisme.

Per això resulta tan important beure líquid abundant cada dia. Cal tenir en

compte que l'aigua està també present en la fruita i en les verdures.

*Greixos: la seua principal funció és d'aïllant tèrmic. Constitueix una reserva

nutricional a llarg termini. Poden obtenir-se a partir d'hidrats de carboni o de

proteïnes.

Els greixos tenen una enorme rellevància en les funcions energètiques.

Els podem trobar en aliments vegetals i en animals; cal destacar l'oli d'oliva i els

peixos denominats "blaus".

* Hidrats de carboni: el cos els assimila de manera instantània una vegada

ingerits determinats aliments.

Són de gran importància en les funcions energètiques de l'organisme.

Obtindrem hidrats de carboni en totes aquelles substàncies relacionades amb

llavors: pa, llegums, fruites seques, creïlles... també en el sucre i en algunes fruites.

* Proteïnes: aporten la quantitat necessària per al creixement i la renovació dels

teixits, i energia.

Les podem obtenir principalment dels aliments d'origen animal: carns, peixos,

ous, llet... així com de certs vegetals.

* Sals minerals: tenen funcions de summa importància, com afavorir l'activitat

cerebral (el fòsfor), el transport d'oxigen (el ferro), o constituir els ossos (el calci). Es

perden per mitjà de la suor.

* Vitamines: es tracta de substàncies que afavoreixen les reaccions químiques

d'altres. La seua carència pot comportar seriosos trastorns.

Si necessitem recuperar el nostre cos de vitamines, caldrà decantar-se per

aliments crus o poc elaborats: les fruites i les verdures seran sens dubte la millor

opció.

 
 

 

 

DESCÁRGATE EL LIBRO DE LA TEMPORADA DONDE PODRÁS INFORMARTE DE TODO. . .

   


 
   
 
Top